Masz wybór! Twój głos ma znaczenie! | Plaga - Beniamin Muszyński

  Jeżeli pod tym tytułem spodziewaliście się epopei, o tym czemu warto głosować (i na kogo) w nadchodzących wyborach muszę Was rozczarować. Nie to będzie tematem dzisiejszego wpisu. Nie chcąc wyjść na ignoranta - tak warto głosować w wyborach.
  Miało być o wyborach i będzie. O wyborach w książce, tak nie jest to literówka. "w" książce. Rok temu gdy grzałem moje nogi ciepłym laptopem w tureckim akademiku dostałem bardzo zagadkowy plik .pdf. Była to powieść "Plaga" napisana przez Beniamina Muszyńskiego, a wydana przez "Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru". Cóż kryje w sobie ta nazwa? Ano owe wydawnictwo publikuje utwory w których oprócz bycia czytelnikiem jesteśmy także graczem. Fachowo nazywa się to grą paragrafową. Oprócz przyswajania i interpretowania treści podejmujemy decyzję w którą stronę podąży nasz bohater. W "Pladze" sprowadza się to do skakania po rozdziałach jak w przypadku "Gry w klasy" Julio Cortezara, jednak z tą różnicą, że Twój wybór ma znaczenie. W przypadku bardziej skomplikowanych gier-książek używa się kostki do gry, notesu i innych akcesorium znanych z gier planszowych. Przyznam szczerze, że jeszcze nie dane mi było spróbować tego typu atrakcji, jednak ten blog mi świadkiem, że niebawem się to zmieni.
W "Pladze" stajemy się jednym z mieszkańców bloku który został poddany kwarantannie. I w tym momencie streszczanie wątku fabularnego przestaje mieć jakikolwiek sens, ponieważ kolejne wydarzenia będą konsekwencjami naszych wyborów."Przeczytanie" tej pozycji zajmuje niewiele czasu, co nie znaczy, że będzie to czas stracony. Co to, to nie. Książka prawdę Ci powie, w tym przypadku tą najboleśniejszą bo o Tobie samym.
   By nie było zbyt sarkastycznie, na mocy praw nadanych mi przez licencję freeware oferuję Wam pobranie tej książki z mojego internetowego dysku Google! Klik!

 
http://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2013/12/111-768x1024.jpg


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

C. Wright Mills "Wyobraźnia socjologiczna" Obietnica

Łomża to Podlasie czy Mazowsze?

BASS DIY, czyli gitara basowa własnej roboty #1